.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تداوم ناهنجاری ها در پارک های درون شهری مازندران
در یکی از پارک ها برخی پسران بدپوش که آثار متعدد چاقو خوردگی بر روی دستهایشان نمایان بوده به راحتی در حال قمار کردن و ایجاد سر و صدا و شوخی های رکیک با یکدیگر علیرغم حضور سربازان نیروی انتظلمی مستقر در آن پارک بوده اند.
تداوم ناهنجاری ها در پارک های درون شهری مازندران

شمال نيوز: فضای موجود در زندگی شهری و محدود شدن افراد خانوار در خانه های کوچک و آپارتمانی همواره از دغدغه های کارشناسان علوم اجتماعی می باشد.از اینرو وجود امکاناتی همانند پارک ها،تفرجگاهها،موزه،شهرهای بازی و...از حداقل های ممکن بوده که امروزه باید در ساختار شهری لحاظ گردد.
نگاهی به شهرستان های استان مازندران و حتی پرجمعیت ترین آنها حکایت از آن دارد نه تنها ساختار این امکانات نسبت به بافت جمعیتی آن کافی نمی باشد بلکه خانواده ها نیز رغبت بسیار کمی در استفاده از این امکانات حداقلی و تفریحگاههای درون شهری از خود نشان می دهند.
با گذری کوتاه در درون پارک در اکثر ساعات به راحتی مشاهده می شود که فضای لازم و آرامش بخش به دلیل وچود برخی افراد لاابالی،معتاد،اراذل و اوباش،دختران بدحجاب به همراه پسران مانکن نما به هیچ وجه مناسب حضور خانواده ها نبوده و به نوعی خانواده ها آن آرامش لازم روحی و فکری را برای استفاده از این فضا و گذراندن مدت زمانی حتی کوتاه ندارند.
مشاهدات خبرنگار شمال نیوز در چند پارک شهرستان ساری موید آن بوده که در یکی از پارک ها برخی پسران بدپوش که آثار متعدد چاقو خوردگی بر روی دستهایشان نمایان بوده به راحتی در حال قمار کردن و یا ایجاد سر و صدا و شوخی های رکیک با یکدیگر علیرغم حضور سربازان نیروی انتظامی مستقر در آن پارک بوده است.
یک شهروند که به همراه خانواده خود به این پارک آمده بود به خبرنگار ما گفت:آیا شما فکر می کنید با وجود این افراد در پارک می شود که بار دیگر با خانواده برای تفریح به این مکان بیاییم؟این چند جوان در فاصله 15 متری کیوسک نیروی انتظامی هر چه که به دهانشان می آید به همدیگر نثار می کنند بدون اینکه ملاحظه زن و بچه مردم را داشته باشند.تازه آنقدر گستاخ شده اند که موتورهایشان را هم علیرغم ممنوعیت به داخل پارک آورده و براحتی برای دیگران با این حرکاتشان مزاحمت ایجاد می کنند.
خانم دیگری که نیز به همراه خانواده به این پارک آمده بود به خبرنگار شمال نیوز گفت:بنده و شوهرم هر دو کارمندیم و به خاطر فرزندمان گفتیم که او را برای بازی و تفریح به این پارک بیاوریم.اما شما ببینید این مکان محل تجمع اراذل و اوباش شده .سیگار کشیدنشان را ببینید،سخیف بازی هایشان را ببینیند آیا این حرکات را بچه های معصوم باید ببینند؟ چرا نباید ما خانواده ها در این مکان با خیال راحت حاضر شویم و همیشه باید دغدغه داشته باشیم؟از طرفی جرات این را هم نداریم که به آنها تذکر دهیم چون مطمئنیم که درگیری ایجاد می کنند.
همچنین در پارک دیگری نیز حضور دختران بدحجاب و یا افراد معتاد مانع از آن می شده که بخواهید براحتی ساعاتی را درون پارک با خانواده خود سپری نمایید.
در این پارک هم خبرنگار ما ضمن معرفی خود به یکی از افرادی که آنجا حضور داشت نظرش را راجع به وضعیت این مکان جویا شد.این شهروند که معلم یکی از مدارس شهرستان ساری بود گفت:احساس می کنم این افراد معتاد بیشتر از ما در این مکان امنیت دارند چرا که آنها با خیال راحت در حال تردد و انجام هر کاری هستند اما خانواده ها باید در معذوریت باشند.
او در ادامه افزود:فقط یک سئوال از مسئولین دارم و آن اینکه آیا آنها حاضرند دست همسر و فرزند خود را بگیرند و برای یک تقریح چند ساعته به این مکان ها بیایند؟
خاطرنشان می سازد از برخی دیگر از شهرهای استان نیز موارد مشابه ای گزارش شده که سایت خبری تحلیلی شمال نیوز در آینده ای نزدیک گزارشی از وضعیت یاد شده در این اماکن ارائه خواهد نمود.
حال باید از مسئولین امر پرسید براستی چه ارگانی مسئول سامان بخشیدن به وضعیت پارک ها می باشد؟آیا جولان معتادان،دختران بزک کرده و بدلباس،پسران مانکن نما،افراد اراذل و اوباش و...تا کنون از سوی دستگاههای ذیربط دیده نشده است؟
اگر دیده شده پس چرا برخورد لازم صورت نمی گیرد و اگر برخورد صورت گرفته پس چرا باز هم شاهد ادامه این نوع رفتارها در پارک های استان می باشیم؟براستی اگر خانواده ای قصد استراحت کوتاه و یا تفریح دو سه ساعته را داشته باشد آیا با وجود موارد برشمرده شده و بسیاری از موارد ناگفته می توان پارک ها را برای این امر مناسب دانست؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 خرداد 1391
خدا پدرتونو بیامرزه که هست که به این حرفا گوش بده
نا شناس 6 خرداد 1391
در بخش های شهرستان بابل اخیرا مد شده که در عروسیها ، سرنشینان خودروهای شرکت کننده در کاروان عروسی ، با ایجاد حرکتهای زیگزاکی و رانندگیهای خطرناک ، طوری ترس و وحشت برای مردم و سرنشینان خودروهای گذری ایجاد میکنند که خودشان به درک، برای مردم ایجاد رعب و وحشت و حادثه های مرگبار ایجاد میکنند. علاوه بر آن اخیرا این خودروه
نا شناس 6 خرداد 1391
در مورد افزايش قيمت بنزين و زياد شدن قيمت تعرفه آب و برق هم مطلب بنويسيد تابيك بزنيد.قيمت هاي سرسام آور هم كم فاجعه نيست.در مورد جرايي دسترسي آسان به موادمخدر هم مطلب بنويسيد.با تشكر ساروي
شریعتی 6 خرداد 1391
نیروی انتظلمی در پارگراف دو را تصحیح کن
نا شناس 6 خرداد 1391
واقعا نمیشه از این پارکها استفاده کرد بسیار بداموزی دارد.
فولادی 8 خرداد 1391
درباره فضای عمومی مجتمع های آپارتمانی باید گفت که حداقل فضای لازم برای نفس کشیدن در بعضی جاها وجود ندارد.اما اگر جایی هم فضایی باشد شهرداری ساری مزاحم میشود . مانند فضای سبزی که در مجتمع وصال جهادسازندگی در خیابان وصال وجود دارد
بالغ بر 100 خانوار که تقریبا باندازه یک روستا جمعیت میشونددر این مجتمع زندگی میکنند که شهرداری با اخذ پول از یک نفر از همسایه های غربی آن که تازه ملکی را خریده بود بایشان مجوز داده تا فضای سبز را تخریب و درختان 10 ساله ای را که خود مردم کاشته اند و گل و گیاهان متعددی را که مردم با هزینه خود - بدون دخالت شهرداری منطقه - پرورش داده اند از بین ببرند تا آنکه راه و جاده درست کرده و قیمت ساختمان این آقا گرانتر شود. بارها و بارها ماموران شهرداری منطقه در ساری مزاحم زن و بچه های مردم شده اند و با آوردن دستگاههای سنگین قصد تخریب داشتند که مردم با حضور خود مانع از این اقدام شده اند. آقایی که ملک را خریده بود اظهار میداشت که مبلغ 150 میلیون ریال به شهرداری پول داده لذا حق خود میداند تا این پارک و فضای خود ساخته مردم را تخریب نماید. شهرداری هم میخواهد این تنها فضای سبزی که مردم و بچه هایشان میتوانند کمی نفس بکشند را به راه تبدیل کند و خدا میداند که شعور لازم در دخالت دادن مسائل زیست محیطی و مسائل روحی و روانی در زندگی شهری را بعض از کارکنان و مدیران شهرداری ندارند. مگر همه چی شده پول؟ !!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.051 seconds.